Jak na SEO > Jdeme optimalizovat! > Struktura stránek
Struktura stránek
Nyní víte, na která slova se zaměřit. Teď je potřeba zapracovat je do textů jednotlivých stránek.
Rozvržení slov pro jednotlivé stránky
Cílem optimalizace je vodit uživatele přímo na stránky, kde se nalézá konkrétní informace, kterou hledají.
S ohledem na to musíte postavit svůj web. Využijte data získaná analýzou klíčových slov pro návrh struktury stránek.
- Pokud web teprve připravujete, analýza klíčových slov, kterou jste si udělali, je pro vás dobrým vodítkem pro určení jeho struktury.
- Pokud váš web již běží, můžete jej na základě analýzy klíčových slov vylepšit.
Podívejte se na vypsaná slova a na základě nich si připravte rozpis stránek, které by na webu bylo dobré mít. Snažte se pochopit, s jakým cílem uživatel dotaz zadává, a na základě toho pro něj připravit vhodnou stránku.
Praktický příklad: Rozvržení slov do stránek a určení struktury webu truhlářství v Ostravě
- Hlavní stránka – tu je dobré cílit na obecnější výrazy popisující zaměření stránek celkově. V našem případě: truhlář Ostrava, truhlářství Ostrava, stolařství Ostrava, stolař Ostrava.
- Cílené podstránky – v analýze klíčových slov vidíme, že lidé hledají i blíže určené a specifické služby. Na ty je vhodné cílit jednotlivé podstránky webu. Na základě hledaných dotazů vidím, že by se mé podstránky měly týkat těchto témat:
- Zakázková výroba nábytku – tuto stránku zacílíme na spojení: výroba nábytku Ostrava, nábytek na míru Ostrava, nábytek z masivu Ostrava + obecnější fráze jako nábytek Ostrava, o které mi ale příliš nejde.
- Vestavěné skříně na míru – ty lidé hodně hledají, ale zároveň jde o poměrně konkurenční odvětví. Vestavěným skříním proto věnuji zvláštní stránku, která bude cílit na slova: vestavěné skříně Ostrava, vestavěné skříně na míru Ostrava, skříně na míru Ostrava, vestavné skříně Ostrava
- Kuchyně na míru – podobné, jako v případě vestavěných skříní. Stránka bude cílit na slova: kuchyně na míru Ostrava, výroba kuchyní Ostrava. Pak je tu spojení renovace kuchyňských linek Ostrava, které je však málo hledané i málo konkurenční. Proto si mohu dovolit začlenit jej do stránky kuchyně na míru).
- Restaurování nábytku – stránku zacílím na spojení: restaurování nábytku Ostrava, renovace nábytku Ostrava
- Další podstránky – podstránky, které necílí na konkrétní slovní spojení, přesto je na webu chci. Například Kontakt, Ptejte se truhláře, O naší truhlárně + fotoalba.
V příkladu jsem vytvořil prakticky celou strukturu webu. Vy postupujte podobně, stačí si postup vztáhnout na svůj obor a služby.
Vytváření stránek a jejich textů na základě připravené struktury
O struktuře webu již máte hrubou představu. Teď musíte vytvořit texty jednotlivých stránek, a zapracovat do nich potřebné výrazy.
Nastavení stránek hrající úlohu v SEO
Při vytváření či editaci stránky / příspěvku eStránky nabízejí základní a rozšířené nastavení. Přepněte se na rozšířené.
Vysvětlení k obrázku:
Nadpis – zobrazí se jako nadpis vašeho příspěvku. Pokud nechcete, aby se na stránce zobrazil, můžete jeho zobrazení zakázat.
Adresa – neboli URL. Buďto se tvoří automaticky na základě nadpisu, nebo ji můžete zadat ručně.
- Pokud ji zadáváte ručně, používejte jen malá písmena bez diakritiky. Pokud obsahuje více slov, oddělte je pomlčkami namísto mezer.
- Je dobré, když URL obsahuje klíčová slova pro danou stránku, ale také je dobré, když je adresa krátká a zapamatovatelná. Musíte najít kompromis.
- Z URL by mělo být zhruba odhadnutelné, co se na dané stránce nachází.
- URL by se neměla měnit. Pokud jednou na nějaké adrese vytvoříte stránku a vyhledávače ji zaindexují, nebo odkaz na ni někomu pošlete, měla by stránka na této adrese zůstat.
- POZOR: na eStránkách se URL často sama mění změnou nadpisu. Proto když měníte nadpis stránky, zkontrolujte, zda se vám nezměnila i URL. Pokud se vám sama změní, snažte se ji přepsat na původní hodnotu.
Title – neboli titulek stránky. Jeden z nejdůležitějších prvků v SEO. Měl by stručně a výstižně popisovat, co se na dané stránce nachází.
- Snažte se do něj v rozumné míře vložit klíčová slova, která jste získali analýzou. Pokud váš title bude něčím odlišný od vašich konkurentů, zákazník vás lépe identifikuje.
>
- Využívejte klíčová slova chytře, zkombinujte jich více v jednom title. Snažte se zakomponovat nejhledanější slova pro tu kterou stránku.
- Pokud klíčová slova pro jednu stránku jsou například truhlář Ostrava, truhlářství Ostrava, stolařství Ostrava, můžeme je shrnout do jednoduchého title „Truhlářství a stolařství Ostrava – truhlář F. Novák“. Vyhledávače to pochopí, návštěvníci také. Díky dodatku „truhlář F. Novák“ se navíc odlišíme od výsledků konkurentů.
- Délka title by měla být do 60 znaků, pak bude přehledný a v úryvku ve vyhledávači se zobrazí celý.
- Žádné dvě stránky vašeho webu by neměly mít stejný title.
- Title by měl být srozumitelný, není jen výčtem klíčových slov (například title „Truhlář, truhlářstí, stolař, stolařství Ostrava“ je špatný)
- Pokud title nevyplníte, použije se jako title nadpis (viz bod 1.) a to i přesto, že zobrazení nadpisu na stránce zakážete.
Keywords – výčet klíčových slov související s konkrétní stránkou. Zde napište 3-5 klíčových slov nebo frází oddělených čárkou.
Description – měl by krátce popisovat, co se na stránce nachází. Neovlivňuje řazení výsledků vyhledávání. Vyhledávače jej většinou zobrazují v úryvku u vyhledávání. Zobrazuje se také na Facebooku, když někdo sdílí vaši stránku. Je dobré se vlést do 140 znaků, to zaručí, že se text zobrazí celý.
Text – neboli hlavní část stránky. Je tím, co by mělo zákazníkovi říci, co nabízíte, co by ho mělo přinutit k akci. Dobře napsaný text předává informace, prodává, a přivádí návštěvníky z vyhledávání přes klíčová slova, která potřebujete.
Vytváření hlavního textu stránek s využitím dat z analýzy klíčových slov
Aby vaše stránky byly dohledatelné na slova, která jste zjistili analýzou, je potřeba s těmito slovy pracovat v textech.
Při vytváření každé konkrétní stránky si vezměte k ruce všechna slovní spojení, která jste si pro tuto stránku určili. Slovní spojení si rozdělte na jednotlivá slova. Někam bokem si tato slova napište. Pokud se slova opakují, ponechte si v seznamu jedno, zbylá škrtněte.
Příklad: pro hlavní stránku jsem si určil slova: truhlář Ostrava, truhlářství Ostrava, stolařství Ostrava, stolař Ostrava.
Spojení si rozdělím na jednotlivá slova. Opakující se slova vyškrtám (tzn. „Ostrava“ mi v seznamu zůstane jednou, ne čtyřikrát). Dostávám tento seznam:
Truhlář, Truhlářství, Stolař, Stolařství, Ostrava
Získáte tak dva seznamy. V jednom máte slovní spojení přesně tak, jak jsou vyhledávaná, v druhém jednotlivá slova.
V další části příručky se podíváme, jak správné texty napsat.
Následující část ››
‹‹ Předchozí část
Založte si vlastní web u eStránek.cz
a zkuste ho 30 dní zdarma
Vytisknuto ze stránek www.seo.estranky.cz
© 2014 eStránky.cz