Jak na SEO > Jdeme optimalizovat! > Klíčová slova

Klíčová slova


Klíčová slova

Než začnete s optimalizací, musíte vědět, jaká slova uživatelé zadávají, při hledání služeb, které poskytujete. To se dá zjistit analýzou klíčových slov.

Na základě analýzy klíčových slov pak můžete:

Nástroj pro zjištění hledanosti slov

Pro zjištění hledanosti klíčových slov výborně poslouží nástroj PPC systému www.sklik.cz. Slouží pro zjišťování výrazů hledaných v Seznam.cz. Jeho využití má tedy smysl pro pouze české weby.

 

Pro vyhledávač Google použijte nástroj pro návrh klíčových slov v AdWords od Google. Pracuje podobně, ale dostanete z něj méně dat.

Nástroj „Návrh klíčových slov“ je zdarma, jen se musíte registrovat. Pokud již používáte e-mail od Seznamu, půjde vám přihlásit se pomocí něj.

Postup:

Zobrazí se vám stránka s formulářem „Zadejte slovo nebo frázi“. Zadejte do něj slovo či spojení, které souvisí s vašimi službami.

Na základě vámi zadaného slova systém vyhledá výrazy, které lidé hledají v Seznam.cz, a vypíše vám jejich orientační hledanost.

Screenshot z skliku.cz

Význam jednotlivých položek tabulky

Tyto položky jsou pro nás důležité:

Tyto položky nás už pro účel analýzy tolik nezajímají:

Jak najít správná slova

Aby vám nástroj mohl navrhnout vhodná klíčová slova, potřebujete nějaká počáteční data, na základě kterých budete hledat. Ty můžete získat třeba zodpovězením těchto otázek:

 

Praktický příklad: Určení základních dat pro www.ukazka.estranky.cz

Kdo jste? V jakém oboru podnikáte, čím se zabýváte?
Jsem František Novák, podnikám v oboru truhlářství, vedu malou rodinnou truhlárnu.

Jaké služby nabízíte?
Zakázková výroba nábytku, restaurování nábytku, řezbářské práce. K nábytku umíme pomocí externích firem zajistit výrobu ozdobného kování a čalounění.

Jaké výrobky nabízíte?
Prakticky jakýkoli dřevěný nábytek na zakázku – vestavěné skříně, kuchyně, komody, obývací stěny, ložnice apod. Pracujeme s dřevěným masivem, dřevotřískou a podobnými materiály.

Kde sídlíte a jaká je oblast vašeho působení?
Dílnu máme v Ostravě – Přívozu. Působíme v Ostravě a přilehlém okolí.

Synonyma – prohlédněte si, co jste zatím sepsali. Dají se k oboru podnikání, službám, oblasti působení atd. najít nějaká synonyma, pod kterými by vás uživatelé mohli také hledat?
Zakázkové truhlářství bychom mohli označit také jako stolařství. Restaurování nábytku jako renovaci nábytku. Nábytek na zakázku a nábytek na míru je také v podstatě to samé. Vestavěné skříně občas lidé označují jako vestavné skříně.

 

Takhle může vypadat sepsání základních dat pro ukazka.estranky.cz. Udělejte něco podobného. Čím víc informací dáte dohromady, tím lépe.

Určení základních slov

Základ máte sepsaný. Nyní se z něj snažte odvodit, jak by lidé mohli pomocí vyhledávače vyhledávat vaše služby. Jaké výrazy by asi zadávali?

Vše, co vás napadne, si zapisujte. Zapsaná slova, pak budete zadávat do nástroje pro návrh klíčových slov.

Praktický příklad: vypsání základních výrazů.

„Působím v Ostravě, nikde jinde. Nebudu si tedy zapisovat obecné výrazy, ale budu se snažit cílit na Ostravu. Prohlédnu si své odpovědí na otázky, které jsem si zodpověděl před chvílí. Na jejich základě mne napadá, že by mne lidé mohli hledat pod těmito spojeními:“

To jako základ stačí.

Hledání spojení, na která se zaměřit

Máte vypsaná slova a spojení, pod kterými si myslíte, že vás lidé hledají.

Každé spojení teď vezměte, zadejte do nástroje pro návrh klíčových slov v Skliku a nechte si na jeho základě navrhnout další slova.

Všechna navržená spojení si pečlivě procházejte. Ta, která jsou pro váš web relevantní a která by mohli hledat vaši potenciální zákazníci, si zapište. Ke každému si poznamenejte i jeho hledanost. Nezáleží na tom, zda je nízká nebo vysoká.

 

Praktický příklad: Hledání spojení, na která se zaměřit:

Postupně jsem zadával slova, která jsem si v předchozím kroku vypsal. Ke každému jsem si nechal vypsat návrhy. Všechny návrhy, které mi připadaly relevantní, jsem si zapsal do tabulky, a to včetně jejich hledanosti:

truhláři ostrava 8 nábytkové kování ostrava 15
truhlář ostrava 19 výroba dveří ostrava 44
truhlářství ostrava 159 vestavěné skříně na míru ostrava 49
Ostrava stolarstvi 5 vestavěné skříně ostrava 642
ostrava truhlářství 6 vestavěné skříně ostrava skříně 2
truhlářství ostrava poruba 1 vestavene skrine ostrava 22
truhlařstvi ostrava 1 skříně na míru ostrava 68
stolaři ostrava 18 vestavné skříně ostrava 58
stolařství ostrava 569 skrine na miru ostrava 1
stolářství ostrava 15 vestavné skříně na míru ostrava 1
stolařství ostrava poruba 19 vestavne skrine ostrava 3
stolarstvi ostrava 27 kuchyně na míru ostrava 273
výroba nábytku ostrava 73 výroba kuchyní ostrava 40
restaurování nábytku ostrava 6 renovace kuchyňských linek ostrava 7
nábytek na míru ostrava 81 postele z masivu ostrava 33
nábytek z masivu ostrava 15 ložnice na míru ostrava 21
renovace starého nábytku ostrava 0

Nebojte se hledáním slov strávit i několik hodin. Potřebujete najít vše, co vás napadne a co by zároveň mohlo mít přínos. Na základě těchto slov budete budovat obsah svého webu. Při volbě spojení, která si zapíšete, přemýšlejte nad jejich reálným přínosem. Je pro vás slovo dostatečně zajímavé? Má obchodní potenciál? Nebo naopak s vašimi službami skoro nesouvisí?

Zajímavost: Pro svůj web nejspíše najdete několik jednotek až desítek slov – záleží na vaší oblasti působení a oboru. U velkých webů není neobvyklé, že se pracuje až s desítkami tisíc slov.

Sjednocení a pročištění slov z tabulky

Vyškrtejte duplicity

Sjednocení

Konkurence ve vyhledávání a volba strategie

Optimalizace se vám musí vyplatit. Zaměřte se pouze na slova, ve kterých vidíte obchodní význam.

Zkrátka je potřeba volit vhodnou strategii SEO tak, aby se vám vyplatila.

Praktická ukázka: přemýšlení nad přínosem slov

Při hledání klíčových slov pro truhlářství jsem narazil i na hodně hledané výrazy, jako jsou „nábytek Ostrava“, „kuchyně Ostrava“ a podobně. I když jsou spojení hledaná a nepřímo odpovídají tomu, co nabízím, uvědomuji si, že snaha dosáhnout na ně dobrých pozic se mi nevyplatí, protože:

Ano, i těmito spojeními mohou lidé hledat zakázkovou výrobu nábytku. Pro mne ale bude výhodnější, když se zaměřím na konkrétnější dotazy, a tyto si dám stranou, třeba jako dlouhodobější cíl.

 

Jak je dané spojení konkurenční lze zhruba zjistit v samotném vyhledávači. Vyhledejte spojení a podívejte se, kolik vám na něj vyhledávač nabídne výsledků.

 

„Konkurenčnost dotazu se nejčastěji měří počtem odkazů, které na něj vyhledávač nalezne. Není to sice nejpřesnější, ale pro hrubou představu to stačí. Málo konkurenční fráze se nacházejí na desítkách tisíců stránek, stovky tisíc nalezených odkazů lze považovat za středně konkurenční prostřední a někde okolo milionu začíná konkurence vysoká“. – Marek Prokop v článku www.vyhledavace.info/clanky/40/strategie-seo

V Google počet výsledků najdete přímo pod polem pro vyhledávání, v Seznamu pak dole nad stránkováním.

Výsledky vyhledávání na Googlu a Seznamu

Obrázek: Míra konkurence spojení "nábytek Ostrava". Nahoře Google, dole Seznam. Kdybyste se rozhodli optimalizovat na toto spojení, budete soupeřit s třemi a více miliony výsledků.

 

Vás by měla zajímat spojení se zajímavým poměrem obchodního potenciálu, hledanosti a konkurence.

Odvození dalších výrazů na základě obecných slov

Na obecná slova se sice nebudete primárně zaměřovat, ale mohou vám pomoci jinak. Můžete pomocí nich odvodit další výrazy, které by lidé mohli vyhledávat.

Praktická ukázka: využití obecných výrazů k určení dalších klíčových slov

Do nástroje pro návrh klíčových slov zadávejte i samotná vysoce konkurenčních a obecná slova. Například „truhlářství“, „stolařství“ a podobně. Sice není naším cílem být na tato slova dobře dohledatelnými, ale pomohou nám odhalit další výrazy, které by lidé mohli hledat. Zadejte takové slovo do návrháře klíčových slov a procházejte si výsledky, které dostanete.

Následující část ›› ‹‹ Předchozí část

Založte si vlastní web u eStránek.cz
a zkuste ho 30 dní zdarma

Vytisknuto ze stránek www.seo.estranky.cz
© 2014 eStránky.cz